OknavKlidu s.r.o., která poskytuje služby:
Dodávka, montáž, demontáž - okna, dveře, žaluzie, rolety, parapety, sítě proti hmyzu, stínící technika.
Servis oken - seřízení oken, mazání pohyblivých částí na okně, výměna těsnění, výměna příslušenství a náhradních dílů k oknům, výměna skel za nová, servis sítí proti hmyzu a dalšího spotřebního materiálu.
Servis vnitřních a venkovních žaluzií a rolet - výměna krytek, silonů, kabelů a dalšího spotřebního materiálu.
Servis stínicí techniky - výměna krytů, silonů, kabelů a dalšího spotřebního materiálu.
I. Definice
1. Smlouva - Smlouvou se rozumí smluvní vztah mezi Objednatelem a Zhotovitelem, na základě kterého se Objednatel a Zhotovitel dohodli na podstatných náležitostech svého smluvního vztahu, jehož předmětem je dodávka zboží, materiálu, poskytnutí služeb. Smlouvou se rozumí smlouva o dílo, rámcová smlouva, kupní smlouva, smlouva o poskytování služeb/dodávek, objednávka nebo jiný obdobný dokument.
2. Zhotovitel - je společnost OknavKlidu s.r.o., IČO: 22578447, sídlo: Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha, vedená u Městského soudu v Praze, spis. značka C 418591.
3. Objednatel - Objednatel nebo jím pověřený zástupce je taková osoba, která jedná se Zhotovitelem, je uvedena a podepsána na objednávce, Smlouvě o dílo nebo cenové nabídce a je také příslušná k úhradě pozastávky a doplatku ceny díla formou uvedenou ve Smlouvě. Totéž platí pro objednatele a jeho zástupce.
4. Zboží - je zboží, materiál nebo služby, které si Objednatel objednal u Zhotovitele na základě Smlouvy, případně Smlouvy o dílo. Zbožím se rozumí i poskytnutí služeb Zhotovitelem.
5. Cena - cena je sjednána mezi Objednatelem a Zhotovitelem ve Smlouvě formou jednotkové ceny. Za cenu Díla se pak považuje i Kupní cena.
6. VOP - tyto Všeobecné obchodní podmínky vydané v souladu a na základě § 1751 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku.
II. Obecná ustanovení
1. Předmětem smluvního vztahu mezi Zhotovitelem na straně jedné a Objednatelem na straně druhé je zhotovení a dodání (prodej zboží), případně zhotovení, dodání a montáž zboží (zhotovení díla) v provedení dle cenové nabídky, která je nedílnou součástí smlouvy o dílo (kupní smlouvy) a jejích dodatků.
2. Cenová nabídka, rozměry, provedení a počet kusů, jakož i specifikace a ceny výrobků, příslušenství, doplňků a prací, termín dodání a další skutečnosti v ní uvedené jsou pouze předběžné a orientační dle předběžných informací Objednatele.
3. Slevy uvedené v Cenové nabídce nebo v jiných dokumentech jsou množstevní slevy, které se vztahují na každou objednávku zvlášť.
4. Zákazník je povinen uvést úplné a pravdivé údaje jako jméno, příjmení, datum narození, úplnou adresu bydliště, e-mail, telefonní číslo pro vytvoření objednávky. Pokud je zákazník právnickou osobou, musí být uvedeny úplné fakturační údaje.
5. Uplatňování práv a odpovědnosti za vady výrobků a služeb poskytovaných naší společností všem jejím zákazníkům se řídí příslušnými platnými ustanoveními zákona č. 634/1992 Sb. ochraně spotřebitele, zákonem č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
III. Změny dokumentů
1. Změny údajů o předmětu plnění uvedených v objednávce, smlouvě o dílo, cenové nabídce a dalších dokumentech může Objednatel provádět až do zadání zakázky do výroby. Požadavky, které nejsou uvedeny a odsouhlaseny v objednávce, smlouvě o dílo, cenové nabídce a dalších dokumentech, nemohou být předmětem reklamace.
2. Změny v objednávce služby, nesmí být měněny 48 hodin před předpokládanou službou. V případě porušení předchozí věty je Zhotovitel oprávněn změnit ceny v objednávce, a to poměrně podle objemu zakázky.
3. Veškeré požadované změny smlouvy, jejích dodatků a dalších dokumentů musí být písemné a odsouhlasené oběma stranami.
4. Na základě dohodnutých změn je Zhotovitel oprávněn jednostranným písemným prohlášením prodloužit termín dodání uvedený ve smlouvě a upravit cenu díla uvedenou ve smlouvě, a to na základě požadovaných změn. Objednatel se zavazuje novou smluvní cenu Díla akceptovat.
5. Při uzavření Smlouvy o dílo platí VOP, se kterými byl Objednatel seznámen před jejím podpisem, a změny těchto VOP v průběhu trvání Smlouvy nejsou možné.
IV. Odstoupení od objednávky/smlouvy o dílo
1. Odstoupení od objednávky, smlouvy o dílo ze strany Objednatele musí být Zhotoviteli oznámeno písemně na adresu jeho sídla doporučeným dopisem s uvedením důvodů odstoupení. Objednatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy pouze z důvodů stanovených zákonem, těmito VOP a uzavřenou smlouvou o dílo. V případě platného odstoupení od Smlouvy jsou si strany povinny vzájemně vrátit to, co na základě takové Smlouvy nabyly. V případě platného odstoupení od Smlouvy o dílo je Zhotovitel oprávněn započíst na již provedené plnění peněžité plnění (zálohu) poskytnuté Objednatelem.
2. Zrušení objednávky ze strany Objednatele není možné v případě potvrzené objednávky jakéhokoli produktu na míru. Odstoupení od objednávky produktu na míru lze provést nejpozději do zadání zakázky do výroby. V případě, že zákazník zruší objednávku po zadání zakázky do výroby, bere na vědomí, že mu může být účtován STORNO poplatek v plné výši potvrzené zakázky místo peněžitého plnění (zálohy).
3. Odstoupení Zhotovitele od objednávky, smlouvy o dílo musí být Objednateli oznámeno písemně doporučeným dopisem na adresu Objednatele uvedenou ve smlouvě o dílo s uvedením důvodu odstoupení. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy pouze z důvodů stanovených zákonem, těmito VOP a uzavřenou smlouvou o dílo.
V. Platební a dodací podmínky
1. Zboží uvedené v objednávce, smlouvě o dílo, cenové nabídce a dalších dokumentech je majetkem Zhotovitele až do úplného zaplacení ceny objednatelem.
2. Úhrada zálohy na cenu díla bude provedena do 30 kalendářních dnů od podpisu smlouvy o dílo. Nebude-li záloha na cenu díla Objednatelem uhrazena do 30 dnů od podpisu Smlouvy o dílo, má se za to, že tato Smlouva zanikla bez písemného či jiného upozornění Objednatele nebo Zhotovitele.
3. Zhotovitel je povinen dodat Objednateli Zboží v dodací lhůtě, která bude uvedena v e-mailové zprávě, kterou Zhotovitel potvrdí Objednateli přijetí objednávky. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že dodací lhůta sdělená Zhotovitelem dle předchozí věty může být delší vzhledem k aktuální situaci na trhu. Objednatel nemá za takové zpoždění nárok na žádné sankce, náhrady, zvýšené náklady, odškodnění, proplacení dovolené apod.
4. Dodací lhůta uvedená v e-mailové zprávě začíná běžet pouze v případě, že jsou splněny všechny níže uvedené podmínky:
a) uzavření smlouvy o dílo a jejích případných dodatků,
b) zaplacení zálohy.
5. Dnem zaplacení zálohy nebo doplatku zálohy Objednatelem se rozumí den zaplacení celé výše zálohy v hotovosti nebo den, kdy je celá výše zálohy připsána na účet Zhotovitele.
6. Veškeré platby Zhotoviteli budou prováděny na jméno Objednatele a budou označeny variabilním symbolem shodným s číslem zálohové faktury. Termín dodání uvedený ve smlouvě o dílo začíná běžet až po identifikaci platby.
7. Po dokončení instalace a předání díla se Objednatel zavazuje zaplatit doplatek celkové ceny díla. Obě strany se dohodly, že celková cena díla je splatná v hotovosti nejpozději při převzetí díla zástupci Zhotovitele v místě instalace nebo dle podmínek smlouvy převodem na účet Zhotovitele. Doplatek celkové ceny díla ze strany Objednatele je možný pouze formou sjednanou ve smlouvě o dílo. Splatnost doplatku ceny díla začíná běžet ode dne převzetí díla nebo jeho části. Objednatel podpisem akceptace díla (předávací protokol) potvrzuje, že zboží převzal, vizuálně prohlédl a nemá k dodanému zboží a službám žádné výhrady. Vady, které nejsou zapsány v protokolu o převzetí díla, se řeší pouze jako reklamace v záruční době a nejsou důvodem pro nezaplacení ceny díla.
8. Zhotovitel má nárok na doplatek i při nepřevzetí díla Objednatelem, bylo-li dílo řádně dokončeno.
9. V případě nezaplacení zbytku celkové ceny díla Objednatelem ve lhůtě splatnosti bude Objednatel Zhotovitelem kontaktován a vyzván k bezodkladnému zaplacení dlužné částky. Zhotovitel má nárok na smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení ve prospěch Zhotovitele.
10. V případě, že Objednatel bude v prodlení s úhradou konečné faktury déle než dva týdny, je Zhotovitel oprávněn předat věc k vymáhání právnímu zástupci nebo odstoupit od Smlouvy o dílo. V případě takového odstoupení od Smlouvy má Zhotovitel právo své výrobky neprodleně demontovat a odvézt do svého skladu. Objednatel s tímto souhlasí, nebude Zhotoviteli v tomto bránit a poskytne Zhotoviteli k dispozici svůj pozemek, budovu, dům nebo byt, což stvrzuje podpisem Smlouvy o dílo. Obě strany si vzájemně vrátí poskytnuté plnění (s výjimkou starých vybouraných a zlikvidovaných oken, dveří, vrat, jejich příslušenství, kování apod.) Zhotovitel v tomto případě neplatí Objednateli žádnou další náhradu. Naopak v případě, že výrobky nebude možné vrátit Zhotoviteli v bezvadném stavu, je Zhotovitel oprávněn započíst si proti obdržené záloze hodnotu jím provedených prací.
11. Smluvní strany se dále dohodly, že v případě stavební nepřipravenosti, překážek, odkladu a prodlení s provedením, dokončením, předáním a převzetím díla nebo jeho částí Objednatelem, náleží Zhotoviteli smluvní pokuta ve výši 0,05 % z celkové ceny díla za každý den prodlení. Smluvní pokuta se počítá za 1 den a více od nejzazšího termínu dodání uvedeného ve Smlouvě o dílo. Všechny výše uvedené skutečnosti automaticky posouvají Zhotoviteli smluvní termín dodání o tolik dní, kolik trvá překážka na straně Objednatele, a to bez sankce pro Zhotovitele.
12. Faktury a další doklady budou ve Smlouvě o dílo vystavovány pouze na jméno Objednatele. Jakékoli dodatečné změny faktur nejsou možné.
13. Objednatel je povinen akceptovat a v plné výši uhradit případné oprávněné navýšení ceny.
14. Zhotovitel je povinen kontaktovat Objednatele telefonicky (na telefonní číslo uvedené ve Smlouvě o dílo) nejméně 2 dny předem ohledně termínu montáže Díla, pokud nebude dohodnuto jinak. Odmítne-li Objednatel termín instalace nebo nekontaktuje-li Objednatel Zhotovitele, je Zhotovitel oprávněn stanovit jiný termín instalace, přičemž Zhotovitel již není vázán sjednanou dobou provedení díla uvedenou ve Smlouvě o dílo a nemůže být z tohoto důvodu sankcionován smluvní pokutou za pozdní dokončení díla.
15. Odmítnutí nebo neshoda s termínem montáže může vést k novému termínu bez sankce za zpoždění. V případě posunutí termínu instalace nebo uskladnění na žádost Objednatele je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli za uskladnění výrobků paušální částku až 200 Kč za den.
16. Pokud si Objednatel nepřeje provést montáž a výrobky jsou na jeho žádost dodány na místo montáže, uhradí Objednatel dopravu a částku ve výši sjednané objednávky.
VI. Opatření pro montáž a demontáž
1. Objednatel bere na vědomí, že Zhotovitel není v prodlení s dokončením (provedením) Díla, pokud to povětrnostní podmínky (pokles denní teploty pod -10 °C) v průběhu trvání Smlouvy neumožní. O tyto dny se automaticky prodlužuje termín dokončení (provedení) Díla.
2. Objednatel zajistí kompletní přípravu místa provádění díla a vytvoření podmínek pro úspěšné provedení a dokončení díla. Objednatel je povinen učinit veškerá opatření, aby při montáži a manipulaci s výrobky nedošlo k poškození věcí v místě montáže a v jeho okolí.
3. Zajištění vjezdu a parkování montážních a zednických vozidel Zhotovitele na montážní místo, povolení vjezdu a parkování, zabezpečení vnitřních a vnějších prostor pro provádění prací, zajištění přívodu elektrické energie a vody na montážní místo a případné zednické práce zajistí vždy Objednatel na své náklady a po celou dobu provádění prací. V opačném případě budou montážní nebo zednické práce přerušeny, montážní nebo zednické firmy odjedou. Objednatel zaplatí jejich další výjezd a termín dodání se automaticky posune o dobu přerušení prací, a to bez sankcí pro Zhotovitele.
4. Zhotovitel neodpovídá za stavební otvory před a po vybourání starých oken, dveří a vrat, za pevnost otvorů, za existenci nadpraží nad okny, dveřmi a vraty, za pevnost vnějších a vnitřních omítek a fasády, ani za stav budovy.
5. Montáž nebo demontáž (demontáž) vnitřních dveří a zárubní, demontáž rolet a dalších doplňků a příslušenství nezahrnuje přípravu a zpevnění stavebních otvorů, vyspravení zdiva a další práce. Tyto práce provádí Objednatel na své náklady až do příjezdu montérů a zedníků Zhotovitele (pokud není ve Smlouvě o dílo nebo jiném dokumentu uvedeno jinak).
6. Zhotovitel neodpovídá za poškození trámů, zdiva, nadpraží, omítek, fasády, původních vnějších a vnitřních parapetů způsobené vybouráním (demontáží) starých a montáží nových oken, dveří, vrat a jejich příslušenství a kování. V tomto případě se předpokládá, že demolici (demontáž) a montáž požadovanou Objednatelem nelze provést jiným způsobem. Oprava těchto škod jde vždy na náklady Objednatele, případně může být provedena v rámci opravy zdiva, pokud se na tom Objednatel dohodne ve Smlouvě o dílo nebo jiném dokumentu. Takové opravy zdiva budou účtovány navíc dle aktuálních cen Zhotovitele.
7. Původcem odpadu vzniklého při provádění díla je Objednatel, který odpovídá za jeho odvoz a ekologickou likvidaci (sběrný dvůr, skládka apod.), kterou provádí na vlastní náklady (pokud není ve Smlouvě o dílo nebo jiném dokumentu dohodnuto jinak). Úklid vnitřních a venkovních prostor je vždy na náklady Objednatele. Odstranění starých oken a dveří lze objednat v Průvodním listu a ve Smlouvě o dílo (placená služba).
8. Zhotovitel musí provést instalaci co nejplynuleji a v co nejkratším čase.
9. V případě, že montáž výrobků, příslušenství a zařizovacích předmětů a zednické práce neproběhnou ve stejném termínu z důvodů na straně Objednatele nebo Objednatel požádá o změnu oproti dohodnutému postupu, je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli náklady vzniklé s opakovaným výjezdem montážní nebo zednické skupiny. V takovém případě se rovněž posunuje termín předání díla, a to bez jakékoliv sankce pro Zhotovitele.
10. Montáž na PUR pěnu zahrnuje u plastových a hliníkových oken a dveří: zasunutí rámu do stavebního otvoru, podložení, zaklínování, vyvážení, přišroubování plechem, vruty a hmoždinkami nebo turbošrouby, osazení a seřízení křídla, vypěnění rámu PUR pěnou, osazení kování, doplňků a kování, u garážových vrat: montáž a upevnění vodicích lišt (u sekčních vrat) do otvoru předem připraveného Zákazníkem, montáž křídel nebo lamel (sekcí), montáž pružin a pohonu, seřízení křídel, vrat a pohonu, připojení pohonu do zásuvky předem připravené Zákazníkem, montáž kování, příslušenství a kování a doplňků. S výjimkou demontáže, zednických prací, montáže parapetů a demontáže starých oken. Cena kompletní montáže zahrnuje základní.
Demontáž a kompletní montáž se zednickými pracemi zahrnuje: demontáž starých oken, zednické zapravení a montáž parapetů. Cena kompletní montáže zahrnuje základní zednické zapravení bez stavebních doplňků, jako jsou sítě, rohové lišty apod.
Demontáž a montáž na pur pěnu zahrnuje: demontáž starých oken a montáž na pur pěnu bez zednických oprav a montáže parapetů.
11. Pokud objednatel požaduje speciální montáž plastových a hliníkových oken a dveří nejen na PU pěnu, ale i ošetření spár fóliemi a páskami, musí být tato skutečnost uvedena již v Cenové nabídce a Smlouvě o dílo a dalších dokumentech. V tomto případě se vždy jedná o dodatečnou a příplatkovou montáž. Objednatel je v tomto případě povinen zajistit vybourání, přípravu a vyrovnání stavebních otvorů a jejich povrchů tak, aby bylo možné fólie a pásky použít před příjezdem montážních pracovníků Zhotovitele.
12. Objednatel nebo jím pověřený zástupce je povinen bezprostředně po dokončení instalace zkontrolovat dodané a instalované výrobky, převzít dokončené dílo a podepsat převzetí v protokolu o převzetí a na konečné faktuře. Pokud jsou výrobky neúplné nebo vadné, musí být tato skutečnost uvedena v Protokolu o převzetí a tyto vady a nedodělky musí být co nejdříve odstraněny na náklady Zhotovitele. Případné drobné vady, které nebrání užívání díla, nejsou důvodem k nepřevzetí díla objednatelem a nemají vliv na termín úhrady ceny díla. Vady, které nejsou zapsány v protokolu o převzetí díla, se řeší pouze jako reklamace v záruční době a nejsou důvodem pro nezaplacení ceny díla.
13. V případě výskytu vad pouze na některých částech díla budou předány zbývající části díla a dílo se považuje za částečně předané. V tomto případě se vady netýkají celého díla, ale pouze některých (nepředaných) jeho částí. Pro tento případ sjednávají smluvní strany smluvní pokutu za prodlení Zhotovitele s předáním díla ve výši 0,05 % z ceny vadných nebo nevyhovujících výrobků za každý den prodlení ve prospěch Objednatele. Smluvní pokuta se počítá za 1 den a více od nejzazšího termínu dodání uvedeného ve smlouvě o dílo. Objednatel nemá vůči Zhotoviteli nárok na žádné další sankce, náhrady, odškodnění apod.
14. Odmítne-li Objednatel nebo jím pověřený zástupce Dílo převzít, uvede písemně v přejímacím protokolu důvody odmítnutí převzetí Díla. Pokud se tak nestane, nebo pokud Objednatel nebo jeho zástupce nebude přítomen předání Díla v době ukončení montáže na místě montáže, nebo se nedostaví k předání Díla v jiném předem dohodnutém termínu, má se za to, že Dílo bylo předáno a převzato bez vad v den montáže uplynutím pátého dne po pokusu Zhotovitele o předání Díla. Případné vady zjištěné po předání díla tímto způsobem budou řešeny v rámci reklamačního řízení, přičemž v tomto případě nebudou vady důvodem pro nezaplacení doplatku ceny díla.
15. Po dokončení montáže a předání a převzetí díla (rovněž dle bodu 14. výše) je nutné uhradit doplatek k celkové ceně díla.
16. Po dokončení montáže je nutné do dvou týdnů odstranit ochranné fólie z plastových a hliníkových profilů.
VII. Zednické práce
1. Zednické práce jsou součástí dodávky pouze v případě, že byly objednány a zaznamenány v Cenové nabídce, Smlouvě o dílo a dalších dokumentech a vzájemně odsouhlaseny Objednatelem nebo jeho oprávněným zástupcem a Zhotovitelem.
2. Zhotovitel se zavazuje zajistit provedení zednických prací dle dohodnutého rozsahu.
3. Zednické práce bude provádět zhotovitelem pověřený Zhotovitel, který je povinen dodržovat obecné zásady pro provádění těchto prací a postupy stanovené Zhotovitelem.
4. Veškeré vícepráce požadované Objednatelem nebo nutné k dokončení Díla, které nejsou uvedeny ve Smlouvě o dílo, Cenové nabídce a dalších dokumentech, vyúčtuje Zhotovitel Objednateli jako práce na základě soupisu víceprací odsouhlaseného a podepsaného Objednatelem a pověřeným zhotovitelem zednických prací.
VIII. Nebezpečí škody, závady, servis, záruka a reklamační řízení
1. Nebezpečí škody na zboží přechází na zákazníka okamžikem převzetí zboží. To platí i v případě, že Objednatel zboží nepřevezme, přestože mu Zhotovitel umožnil s ním nakládat. Škoda na zboží, která vznikne po přechodu nebezpečí škody na zboží na Zákazníka, nemá vliv na povinnost Zákazníka zaplatit kupní cenu, ledaže Zákazník škodu způsobil porušením své povinnosti.
2. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci u Zhotovitele v souladu s reklamačním řádem. Při uplatnění reklamace je nutné co nejpřesněji popsat vadu výrobku a způsob, jakým se projevuje.
3. Pokud je reklamovaná vada Zhotovitelem uznána jako záruční vada, doba od uplatnění reklamace do odstranění vady se do záruční doby nezapočítává. V případě výměny výrobku začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového výrobku.
4. Zhotovitel nepřebírá odpovědnost za skryté vady, jako jsou: ohnutý rám na okně, bráně, dveřích a dalších výrobcích (např. pokud po servisu okno netěsní na 100% z důvodu ohnutého rámu nebo jiné deformace, která zde byla již před servisem, Zhotovitel za ni neodpovídá…).
5. Veškeré vady, nedostatky a reklamace budou posuzovány v souladu se Smlouvou o dílo a jejími dodatky, Zadávacím listem a jeho přílohami, Reklamačním řádem a jeho dodatky, technickou dokumentací, směrnicemi a dalšími dokumenty vydanými Zhotovitelem a jeho dodavateli.
6. Na Výrobky, jejich součásti a příslušenství se vztahuje různě dlouhá záruka, přičemž záruka se vztahuje na jejich fyzické vlastnosti a funkčnost. Fyzikálními vlastnostmi a funkčností se rozumí technické a bezpečnostní požadavky na okna, skla a profily podle norem EN 14351-1, EN 70 1621 a EN 12 608.
7. Vadné výrobky mohou být po dohodě obou stran buď opraveny, vyměněny, nebo zlevněny. Slevu lze poskytnout pouze v případě, že výrobky neodpovídají specifikaci, rozměrům a kvalitě uvedené ve Smlouvě o dílo, Cenové nabídce a dalších dokumentech, ale Zákazník si je přesto přeje ponechat. Poskytnutí slevy se považuje za kladné vyřízení reklamace vady nebo nedodělku. Zda a v jaké výši bude sleva vyplacena, případně zda budou vadné výrobky opraveny nebo znovu vyrobeny, je předmětem dohody Objednatele a Zhotovitele.
8. Zpracování a další specifikace výrobků a prací, které byly odsouhlaseny a podepsány Objednatelem v Cenové nabídce a Smlouvě o dílo a dalších dokumentech, nelze reklamovat ani považovat za vady.
9. Zhotovitel neodpovídá za změny barevnosti profilů způsobené procesem stárnutí odpovídajícím normám RAL GZ 716/1 a za přirozené opotřebení v souladu s vlastnostmi a účelem užívání stavby.
10. Dále nelze uplatnit reklamaci na orosení skel, rámů, křídel, kování, doplňků a kování zevnitř místnosti nebo zvenčí - jedná se o fyzikální jev způsobený místními podmínkami, s výjimkou orosení uvnitř izolačního skla, kde se jedná o vadu skla.
11. Rozbití skla po převzetí díla není zaviněno Zhotovitelem, proto jej nelze reklamovat. Záruka na sklo se vztahuje pouze na dobu přepravy, skladování a montáže. Sklo je považováno za spotřební materiál a během jeho používání může dojít k mechanickému poškození, např. poškrábání nebo běžnému opotřebení, za které Zhotovitel neodpovídá. Nové sklo může být dodáno za poplatek v rámci placeného servisu.
12. Servisem se rozumí seřízení, mimozáruční opravy atd. všech výrobků, příslušenství a doplňků, veškerý servis, díly, práce a doprava účtované podle aktuálního ceníku zhotovitele a nákladů v rámci placeného servisu.
13. Záruka se nevztahuje na vady způsobené neodbornou nebo nešetrnou manipulací, mechanickým poškozením, úmyslným poškozením, poškozením jinou osobou než Zhotovitelem, běžným opotřebením, používáním výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze a údržbě a živelnými pohromami. Záruka se rovněž nevztahuje na vady způsobené zanedbáním činností souvisejících s běžným užíváním stavby uživatelem, zejména údržby, čištění a regulace.
14. Záruční doba začíná běžet dnem předání a převzetí díla nebo jeho části. Záruční vady odstraní Zhotovitel na vlastní náklady.
15. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace uplatněné objednatelem spotřebitelem je 30 dnů. Pokud tato zákonná lhůta nepostačuje k odstranění vad, mohou se obě strany písemně dohodnout na prodloužení této lhůty o dobu, kterou Zhotovitel určí jako nezbytně nutnou. Není-li ve smlouvě uvedeno jinak, v případě prodloužené záruky (tj. záruky delší než 24 měsíců) se obě strany vzájemně dohodnou na prodloužení lhůty pro odstranění reklamace na 60 dnů.
16. Povinností Zhotovitele je poskytnout záruku v délce stanovené pro každý výrobek, pokud se Zhotovitel a Objednatel nedohodnou jinak.
17. Zhotovitel poskytne na dodané výrobky, příslušenství, doplňky, práce a opravy následující záruční lhůty, pokud není smluvně stanoveno jinak:
· Plastová okna a dveře (jako výrobek): 24 měsíců
· Servis oken (seřízení oken, mazání pohyblivých částí na okně): 12 měsíců
· Výměna těsnění - záruka na materiál: 24 měsíců
· Výměna příslušenství a náhradních dílů pro okna: 24 měsíců
· Výměna skel za nová: bez záruky - spotřební materiál
· Stínicí technika vnitřní/venkovní žaluzie a rolety - montáž: 12 měsíců
· Stínicí technika vnitřní/venkovní žaluzie a rolety - lamely, látka: 24 měsíců (neplatí pro spotřební materiál, kabely, silony, vodicí tyče atd.).
· Stínicí technika interiérové/exteriérové žaluzie a rolety - servis: bez záruky - spotřební materiál (výměna, kabely, silony, krytky).
· Sítě proti hmyzu - montáž: 12 měsíců
· Sítě proti hmyzu (jako výrobek): 24 měsíců
· Sítě proti hmyzu - servis: bez záruky - spotřební materiál
· Vnitřní a vnější parapety - montáž: 12 měsíců
Záruka zaniká v případě úprav, přizpůsobení nebo změn konstrukce provedených jinými osobami než výrobcem nebo montážní firmou autorizovanou výrobcem.
IX. Oznámení a závěrečná ustanovení
1. Příjezd měřiče, montážního, zednického, servisního a dalšího personálu Zhotovitele je závislý na mnoha okolnostech. Zhotovitel a jeho pracovníci jsou zproštěni odpovědnosti za škody způsobené zpožděním nebo jiným porušením povinností, pokud byly způsobeny mimořádnou, nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na vůli Zhotovitele nebo pokud byly způsobeny vlastním jednáním Zhotovitele. Objednatel nemá za takové prodlení nárok na žádné sankce, náhrady, zvýšené náklady, odškodnění, náhradu za dovolenou apod.
2. Při kontaktu Objednatele se Zhotovitelem nebo jeho zástupci se bude Objednatel chovat zdvořile a nebude při všech formách kontaktu slovně ani fyzicky napadat či ohrožovat osoby Zhotovitele. Veškerý nátlak a obvinění vůči Zhotoviteli ze strany Objednatele mohou být neprodleně předány právnímu zástupci Zhotovitele s výpověďmi všech zúčastněných pracovníků Zhotovitele a dokumenty a dalšími materiály Objednatele. Za tímto účelem mohou být monitorovány telefonní hovory. Standardem je zdvořilost personálu Zhotovitele a případné stížnosti musí být neprodleně nahlášeny nadřízenému Zhotovitele nebo zaznamenány v protokolu o převzetí.
3. Výrobky, jejich příslušenství a doplňky musí být vyrobeny, dodány a instalovány podle technické dokumentace, norem, postupů a výrobních možností Zhotovitele nebo jeho dodavatelů.
4. Smluvní strany se dohodly, že veškeré spory vzniklé z jejich smluvního vztahu nebo v souvislosti s ním budou rozhodovány příslušnými soudy České republiky. V případě, že mezi Zhotovitelem a Spotřebitelem vznikne na základě této Smlouvy spotřebitelský spor, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Zhotovitel doporučuje, aby se Spotřebitel vždy nejprve obrátil na Zhotovitele za účelem smírného řešení situace.
5. Zákazník souhlasí se zpracováním osobních údajů ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, a to za účelem evidence objednávky, vedení účetnictví, zajištění výroby, montáže, fakturace, reklamací, servisu a poskytování záručního či pozáručního servisu, a to po dobu nezbytnou pro řádné zajištění těchto činností a povinností v souladu s právními předpisy České republiky. Zhotovitel se zavazuje zajistit řádnou technickou a organizační ochranu osobních údajů.
6. Pokud některé ustanovení VOP je nebo se v budoucnu stane neplatným, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti a účinnosti.
7. Zhotovitel si vyhrazuje právo kdykoliv změnit tyto VOP. Změněné VOP se vztahují na objednávky provedené po datu jejich účinnosti. Aktuální znění VOP je vždy dostupné na internetových stránkách společnosti OknavKlidu s.r.o.
8. Objednatel byl seznámen a souhlasí s obsahem těchto VOP, které jsou nedílnou součástí přijetí jakékoli služby Zhotovitele
Tyto Všeobecné obchodní podmínky vstoupily v platnost dne 1. 1. 2025.