Reklamační řád společnosti OknavKlidu s.r.o.
I. Definice
1. Zhotovitel - je společnost OknavKlidu s.r.o., IČO: 22578447, sídlo: Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha, vedená u Městského soudu v Praze, spis. značka C 418591.
2. Objednatel - Objednatel nebo jím pověřený zástupce je taková osoba, která jedná se Zhotovitelem, je uvedena a podepsána na objednávce, Smlouvě o dílo nebo cenové nabídce a je také příslušná k úhradě pozastávky a doplatku ceny díla formou uvedenou ve Smlouvě. Totéž platí pro objednatele a jeho zástupce.
3. Zboží - je zboží, materiál nebo služby, které si Objednatel objednal u Zhotovitele na základě Smlouvy, případně Smlouvy o dílo. Zbožím se rozumí i poskytnutí služeb Zhotovitelem.
II. Uplatnění reklamace
1. Společnost OknavKlidu s.r.o. reklamace přijímá výhradně:
- informováním zástupce společnosti OknavKlidu s.r.o., který zakázku zřizoval (obchodní zástupce)
- telefonicky na čísle +420 733 221 770
- prostřednictvím emailové zprávy zaslané na e-mailovou adresu info@oknavklidu.cz
2. Reklamace musí obsahovat tyto základní údaje:
- číslo kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo
- datum předání díla (viz. záruční list, nebo protokol o předání díla)
- datum zjištění reklamace
- přesnou adresu místa, kde se nachází reklamovaný výrobek
- telefonický kontakt na osobu uplatňující reklamaci
- informaci o jakou konkrétní část zakázky se jedná. Musí být patrné, zda se jedná o plastový či hliníkový výrobek, skleněnou či plastovou výplň, příslušenství nebo instalační práce. Bez těchto údajů nelze reklamaci přijmout.
3. Společnost OknavKlidu s.r.o. může reklamaci odmítnout, pokud:
- zákazník nepředloží originál smlouvy nebo potvrzený záruční list
- v případě nejasností zákazník neprokáže zaplacení celé kupní ceny resp. ceny díla.
- podle podmínek smlouvy o dílo, kupní smlouvy nebo tohoto reklamačního řádu nemá zákazník na reklamaci právo.
4. Neuznaná reklamace se může dále řešit pouze po písemné dohodě se zákazníkem jako placený servisní zásah pouze na náklady zákazníka.
5. O každé přijaté reklamaci je sepsán reklamační protokol a zákazník je o jeho přijetí písemně informován. Za vystavení písemného dokladu se považuje i zaslání písemného přijetí v elektronické podobě.
6. Nestanovuje-li smlouva uzavřená mezi zákazníkem a společností OknavKlidu s.r.o. jinak, rozhodne o reklamaci pověřený pracovník (reklamační technik) bez odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne nahlášení vady.
7. Zhotovitel je povinen začít s bezplatným odstraňováním vady díla do 30 dnů ode dne doručení oznámení o reklamaci, uplatnil-li Objednatel právo na bezplatné odstranění vady opravou
8. V případě, že bude nutné vyrobit nový výrobek nebo je doba objednání nového příslušenství delší než 30 dní (např. nadstandartní barvy, speciální skla, šikminy, oblouky atd.), tak společnost OknavKlidu s.r.o. navrhne jiný termín odstranění reklamace. O jiném termínu odstranění reklamace bude zákazník neprodleně telefonicky i písemně seznámen (po rozhodnutí a zjištění požadovaného termínu výroby a dodání).
9. V případě zjištění, že reklamace není oprávněná, může společnost OknavKlidu s.r.o. vyžadovat všechny vynaložené prostředky spojené s vyřízením této neoprávněné reklamace (náklady na dopravu, poštovné, znalecké posudky, správní, soudní poplatky a podobně).
III. Rozsah záruky
1. Zhotovitel poskytne na dodané výrobky, příslušenství, doplňky, práce a opravy následující záruční lhůty, pokud není smluvně stanoveno jinak:
· Plastová okna a dveře (jako výrobek): 24 měsíců
· Servis oken (seřízení oken, mazání pohyblivých částí na okně): 12 měsíců
· Výměna těsnění - záruka na materiál: 24 měsíců
· Výměna příslušenství a náhradních dílů pro okna: 24 měsíců
· Výměna skel za nová: bez záruky - spotřební materiál
· Stínicí technika vnitřní/venkovní žaluzie a rolety - montáž: 12 měsíců
· Stínicí technika vnitřní/venkovní žaluzie a rolety - lamely, látka: 24 měsíců (neplatí pro spotřební materiál, kabely, silony, vodicí tyče atd.).
· Stínicí technika interiérové/exteriérové žaluzie a rolety - servis: bez záruky - spotřební materiál (výměna, kabely, silony, krytky).
· Sítě proti hmyzu - montáž: 12 měsíců
· Sítě proti hmyzu (jako výrobek): 24 měsíců
· Sítě proti hmyzu - servis: bez záruky - spotřební materiál
· Vnitřní a vnější parapety - montáž: 12 měsíců
2. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta sleva z kupní ceny.
3. Záruční doba počíná běžet prvním dnem následujícím po dni předání a převzetí díla nebo zboží, popř. dnem, kdy měl kupující či objednatel povinnost dílo či zboží převzít.
4. Objednatel je povinen zajistit Zhotoviteli k vyřešení reklamace nebo jiné vady podmínky obdobné podmínkám v době realizace díla, zejm. umožnit přístup osobám a použití prostředků, jejichž prostřednictvím bylo dílo montováno. Řešením reklamace objednateli nevzniká nárok na jakoukoliv finanční kompenzaci.
IV. Vady vyloučené z možnosti reklamace
1. Zhotovitel nepřebírá odpovědnost za skryté vady jako: prohnutý rám na okně, bráně, dveřích a jiných produktech. (např. pokud po servisu okno netěsní na 100% z důvodu, že je prohnutý rám nebo jakkoli jiná deformace, která tam již byla před servisem, není za to zodpovědný Zhotovitel).
2. Provedení a další specifikace výrobků a prací, které byly odsouhlaseny a podepsány Objednatelem v Cenové nabídce a Smlouvě o dílo a dalších dokumentech, nelze reklamovat ani považovat za vady.
3. Zhotovitel neodpovídá za změny barevnosti profilů způsobené procesem stárnutí podle norem RAL GZ 716/1 a za přirozené opotřebení v souladu s vlastnostmi a určením konstrukce. Barevným nesouladem stejných barev aplikovaných na různé materiály či různými technologiemi (profily, výplně, krytky, okna, dveře, vrata, stínění, kování atd.)
4. Vlivem nevhodných mikroklimatických podmínek objektu, např. rosení skel, rámů či zdiva z interiéru (jedná se o běžný fyzikální jev, který vzniká zpravidla nedodržením ventilačního režimu stavby-je zcela v rukou uživatele), s tím související poškození parapetů v důsledku působení kondenzátu, následná vegetace plísní atd. s výjimkou orosení uvnitř izolačních skel, kde se jedná o vadu skla.
5. Rozbití skla po převzetí díla není zaviněno Zhotovitelem, proto jej nelze reklamovat. Záruka na sklo se vztahuje pouze na dobu přepravy, skladování a montáže. Sklo je považováno za spotřební materiál a při jeho používání může dojít k mechanickému poškození, za které Zhotovitel neodpovídá. Nové sklo může být dodáno za poplatek v rámci placeného servisu.
6. Záruka se nevztahuje na vady způsobené neodbornou nebo neopatrnou manipulací, mechanickým poškozením, úmyslným poškozením, poškozením jinou osobou než Zhotovitelem, běžným opotřebením, používáním výrobku v rozporu s jeho určením nebo návodem k obsluze a údržbě a vyšší mocí. Záruka se rovněž nevztahuje na vady způsobené zanedbáním činností souvisejících s běžným užíváním stavby uživatelem, zejména údržby, čištění a regulace.
7. Neodbornou montáží po okamžiku předání a převzetí díla nebo Zboží (neodbornou montáží se rozumí především případ, kdy montáž prováděla jiná osoba než společnost OknavKlidu s.r.o. a dále pokud nebyla montáž provedena dle Montážního předpisu dodavatele)
8. Používáním v podmínkách, které mohou nastolit fyzickou či chemickou nerovnováhu v návaznosti na vlastnosti stavby jako celku, například vady projektu a materiálů používaných na stavbě, v závislosti na specifických místních podmínkách, např. zvýšená prašnost, emise, vlhkost způsobující orosení skel či rámů z interiéru
9. Jako reklamovatelné nelze uznat vady zjevné, tedy vady, které bylo možné zjistit při běžné kontrole v době předání díla.
Záruka zaniká v případě úprav, přizpůsobení nebo změn konstrukce provedených jinými osobami než výrobcem nebo montážní firmou autorizovanou výrobcem.
a) Žaluzie
Za závadu se nepovažuje:
· částečné nebo celkové opotřebení výrobku (např. prodření pásků, přetržený řetízek ovládání …)
· mechanické poškození jednotlivých dílů žaluzií (např. mechanické poškození jednotlivých lamel tvořících žaluzii…)
· nedoklápění lamel (při posouzení se vychází z pravidla, že skrz žaluzii nesmí být mezi lamelami při kolmém pohledu vidět na rovinu skla)
· rozdílnost doklápění lamel jednotlivých žaluzií
· světelná netěsnost po stranách žaluzie mezi lamelami a zasklívací lištou, pokud nepřesahuje max. přípustnou toleranci 5mm
· šikmý chod žaluzie nad toleranci +/-5 mm na jednotlivých stranách
· tolerance výšky 1 až 4 lišty ležící na spodní nosné liště ve zcela spuštěné poloze.
Žaluzie nejsou určeny k celkovému zatemnění.
b) Rolety
Za závadu se nepovažuje:
· částečné nebo celkové opotřebení výrobku (např. přetržený řetízek ovládání …)
· mechanické poškození jednotlivých dílů žaluzií (např. mechanické poškození látky, zašpinění látky…)
· šikmý chod rolety nad toleranci +/-5 mm na jednotlivých stranách
· u šířky barevných pruhů rolet den a noc je tolerance 0,3 cm - jedná se o vlastnost látky.
· pokud máte rolety v otevřené kazetě, mají hloubku 5-6 cm - jedná se o vlastnost rolet. Pokud máte okna příliš blízko výklenku, doporučujeme stínění připevnit vrtáním do stěny nad výklenek. Některé druhy stínění totiž mohou po otevření okna narážet do špalety.
c) Sítě
Za závady se nepovažují:
· částečné nebo celkové opotřebení výrobku nebo vady vzniklé mechanickým poškozením (u dveřních sítí např. odřené profily o boky špalet v nezajištěném stavu nebo v důsledku nesprávné instalace)
· běžné opotřebení sítí vzniklé prohnutím síťové folie, ztrátou funkčnosti upevňovacích kolíčků, jejich ohnutím atd.
· částečné netěsnosti sítě na straně srazu v horní a dolní části dvoukřídlého okna.
· rozměry sítě v případě, že v místě osazení do rámu okna není mezi rámem sítě a rámem okna mezera větší než 5mm.
d) Sklo
Za reklamační vady tj. za nemožnost plnohodnotného užívání a znehodnocení fyzického stavu se nepovažuje:
Norma na izolační skla je ČSN EN1279-1, platnost české verze je od 1. 6. 2019 Norma upravuje tolerance a vizuální kvalitu skel.
· Nelze reklamovat jakákoliv mechanická poškození vzniklá po předání díla či zboží.
· Sklo není ve své ploše homogenní materiál. Při orosení se rýsují veškeré anomálie skla. Jedná se o technologické stopy na struktuře skla, které nebrání průhledu a tyto vady nelze reklamovat.
· Kondenzace na vnějších a vnitřních plochách (rosení)
výskyt kondenzátu na tabuli izolačního skla směrem do místnosti je určen hodnotou součinitele tepelného prostupu, vlhkostí vzduchu a vnější teplotou. Jeho výskyt je větší při omezené cirkulaci vzduchu způsobené slabým či žádným větráním, záclonami, staženými žaluziemi a podobně. Při naměřené vzdušné vlhkosti v místnosti nad 50 % se pravděpodobnost vzniku kondenzace vzdušné vlhkosti na vnitřní straně skel výrazně zvyšuje. U izolačních skel s vysokou tepelnou izolací se může krátkodobě vytvořit rosa i z venkovní strany skla (vnější vlhkost vzduchu je velmi vysoká a teplota vzduchu je vyšší než povrch tabule). Toto rosení nastává často po letní bouřce nebo za hustého sněžení při teplotě kolem nuly.
· Přírodní barva čirého skla
Čiré sklo má velmi slabě zelený vzhled, zvláště na hranách. Zelený vzhled se stává zřetelnějším, má-li sklo větší tloušťku.
· Smáčivost skel
Smáčivost povrchu vnější strany izolačního skla může být rozdílná, např. kvůli obtisku válců, prstů, etiket, vyhlazovacím prostředkům apod. při vlhkém povrchu skla způsobeném rosením, deštěm nebo vodou při čištění, se může rozdílná smáčivost stát viditelnou.
· Strukturální zasklení
Strukturálně lepené spoje izolačních skel vykazují horší tepelněizolační vlastnosti s dopadem na zvýšené riziko kondenzace vzdušné vlhkosti na vnitřním povrchu. Tento jev je dán požadovaným konstrukčním řešením a nelze ho zařadit mezi reklamovatelné vady.
· Meziskelní příčky
Při nepříznivých vlivech okolí a v závislosti na velikosti skla, použitém druhu a délkách meziskelních příček se mohou občas u příček vyskytnout klapavé zvuky — rezonance. Jev klapajících meziskelních příček nelze zcela eliminovat a tento jev nelze uznat jako reklamovatelnou vadu. Nelze zabránit důsledkům vyplývajícím ze změn délky meziokenních příček, způsobených změnou teploty v meziskelní dutině. Odchylky od pravoúhlosti v rozdělených polích je nutno hodnotit při zohlednění výrobních a montážních tolerancí.
Odchylky od rozměrů meziskelních příček
Maximální odchylka rastrů polí:
do 0,5 m délky +/-1 mm
do 1 m délky +/-2 mm
nad 1m délky +/-3 mm
maximální odchylka křížových a ostatních spojů +/- 1,5mm
Vzhledové vady meziskelních příček
-odloupnutá fólie —v délce max.1mm na hraně řezu
-fleky, škráby — do délky max. 2 mm
-zbytky ochranné pásky - nepovoleno
e) Montáž
· Jako reklamace stavebních a montážních prací realizovaných společností OknavKlidu, s.r.o. v případě řádného uzavření smlouvy o dílo nelze uznat takové vady, které se projeví až v rámci dokončení stavby, její modernizaci nebo rekonstrukci jako celku (špatné osazení v návaznosti na zateplení, úpravy a opravy venkovních i vnitřních omítek a jakékoli jiné úpravy exteriéru nebo interiéru stavby, dále vady realizovaných prací vznikající po řádném předání díla z důvodu chybně vypočtené statiky stavby či eventuálních pohybů jejího podloží apod.).
· Montážní tolerance -odchylka od svislosti či vodorovnosti namontovaných prvků je do 1mm na 1 metr délky
· Reklamaci není možné uznat při následujících zásazích zákazníka:
- odstranění kotvících prvků
- odstranění podkladových a nosných podložek
- pozdní dodatečné sundání ponechaných ochranných folií profilů na přání zákazníka
- dodatečné sejmutí identifikačních nálepek ze skel sloužících zákazníkovi k přesnému a průkaznému doložení
skladby dodaných skel
- zásahy ze strany stavby nerealizované pracovníky společnosti OknavKlidu s.r.o., které mají vliv na konečnou
kvalitu instalačních prací.
· V případě, že instalační práce provádí jiný dodavatel než společnost OknavKlidu s.r.o., nelze uznat žádné
reklamované vady z takto provedených instalací.
Po osazení oken a dveří je nutné nejpozději do 4 týdnů po montáži zakrýt montážní spáru.
Objednatel je povinen zajistit exteriérovou připojovací spáru neprodleně po montáži proti zatékání do stavby a zamezit tím případnému poškození výrobků.
Případné poškození výrobků, nebo jiných materiálů (vlivem zatékání do stavby) se při nesplnění této povinnosti nepovažuje za reklamovatelnou vadu.
Po ukončení stavebních prací je nutné prvky velmi opatrně očistit, nikdy ne na sucho, ale za vydatného smáčení vlažnou vodou s malou dávkou mycího prostředku. Zbytky malty nebo jiných tuhých materiálů by mohly vážně poškodit kování a těsnění oken, což je považováno za mechanické poškození oken a dveří.
V případě, že zednické zapravení neprovádí v rámci montáže dodavatel, doporučujeme použít pro napojení oken a dveří APU lišty. U oken a dveří dochází k dilataci (roztažnosti výrobku) a použití APU lišt zabrání odtrhávání, praskání omítky.
V. Způsob vyřizování reklamace
1. Veškeré vady, nedostatky a reklamace se posuzují podle smlouvy o dílo a jejích dodatků, rozsahu díla a jeho příloh, reklamačního řádu a jeho příloh, technické dokumentace, směrnic a dalších dokumentů vydaných Zhotovitelem a jeho Dodavateli.
2. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení odstraněním vady zaplaceného Zboží, nahrazení termínu dodání služby jiným termínem dle aktuálních možností Zhotovitele, vrácení ceny za poskytnuté Zboží nebo odůvodněné zamítnutí reklamace.
3. Zhotovitel je povinen vystavit písemný doklad o reklamaci do 30 dnů, resp. 60 dnů od data uplatnění reklamace. Za vystavení písemného dokladu se považuje i zaslání písemného dokladu v elektronické podobě.
4. Pokud Zhotovitel po přezkoumání reklamace zjistí, že reklamace byla podána včas a že reklamovaná vada je vadou, za kterou Zhotovitel odpovídá, má Objednatel právo:
A. pokud jde o odstranitelné vady:
- na bezplatné, včasné a řádné odstranění takové vady, přičemž Zhotovitel je povinen takovou vadu odstranit bez zbytečného odkladu v závislosti na technické, personální, finanční a/nebo obdobné náročnosti a/nebo nutnosti zapojení třetích osob,
B. pokud jde o neodstranitelné vady:
- vyměnit reklamované Zboží za nové odpovídající Zboží nebo odstoupit od Smlouvy se Zhotovitelem a vrátit cenu Zboží, pokud reklamovaná vada brání řádnému užívání Zboží,
- na přiměřenou slevu z ceny poskytnuté Služby, pokud vada nebrání Objednateli v řádném užívání Služby,
C. v případě vad nebo většího počtu vad na výměnu jím reklamovaného Zboží nebo na odstoupení od Smlouvy se Zhotovitelem a vrácení ceny poskytnutého Zboží, a to i v případech, kdy reklamovanou vadu lze odstranit, ale Objednatel nemůže Službu řádně užívat pro opakovaný výskyt stejné vady nebo pro větší počet vad.
5. Zhotovitel si vyhrazuje právo vyměnit vadné Zboží za další Zboží bez vady.
6. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na popis vady uvedený Objednatelem.
7. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace uvedené v článku II. odst. 7. tohoto reklamačního řádu má Objednatel právo od Smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu Zboží za nové.
8. Nárok Objednavatele na slevu nelze vyřídit nezaplacením kupní ceny nebo její části Objednavatelem. Jednostranné započtení pohledávek a závazků ze strany Objednavatele rovněž není možné, pokud se Objednavatel se Zhotovitelem nedohodnou jinak.
VI. Závěrečná ustanovení
1. Na vztahy neupravené tímto reklamačním řádem se vztahují příslušná ustanovení zákona č. 634/1992 Sb. ochraně spotřebitele, zákonem č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
Tento reklamační řád nabyl účinnosti dnem 1. 1. 2025